Villa Josefsson

Alla inlägg under mars 2015

Av villajosefsson - 22 mars 2015 17:38

Igår var jag, T, samt T:s syster och hennes man i huset och grejade. Jag och T:s syster slängde skräp och funderade över färger, tapeter och inredning medan T och T:s systers man satte panel. Tänkte visa lite bilder:


 Vår ytterdörr från utsidan


 Vår ytterdörr från insidan


 Till vänster ska vi ha en skjutdörr till klädkammaren, och till höger en glasdörr till allrummet


 Våra klinkers i hallen


 Vi har även fått dörröppningar till kontoret och gästrummet


 Vi har fått vindstrappan till våran andra vind, den som vi når ifrån sovrumshallen.


Idag har T byggt färdigt stommen till tvhyllan, nu ska det bara sättas panel på den väggen


Här ser man köksöppningen från hallen, och sidan på tv-hyllan. Här ska det också sättas panel


De närmsta veckorna börjar målaren köra sitt race med att måla tak, väggar samt tapetsera. Vi i vår tur ska lägga golv och montera köket som levereras på tisdag. Jisses vad fort det går nu!

Av villajosefsson - 19 mars 2015 17:45

T var i huset igår för att lämna golvet som ska acklimatiseras ett tag innan det läggs. Det hade hänt en hel del! Vår ytterdörr är på plats, de har lagt klinkers i hallen och i tvättstugan. De flesta fönsterbrädorna, smygarna och taklisterna är på plats m.m Jag kommer att ta en massa bilder på lördag, men här är ett par bilder som han tog sålänge:


Taklisterna


Fönstrena i gästrummet


Golvet tillsammans med den liggande panelen i vardagsrummet


Golvet tillsammans med våra klinkers i hallen


Våra hallklinkers valde vi dels då vi tyckte att det "bergiga" utseendet passade i vårt hus i skogen, och dels för att det är väldigt levande. Det syns kanske inte på bilden men det händer mycket i varje platta. Dessutom kommer inte märken efter smutsiga skor att synas så tydligt, vilket är bra om man inte vill svabba golven VARJE dag :P



Ser så fram emot att åka till huset på lördag! Nu börjar det verkligen se ut som ett hus! Om några veckor är golvet lagt och köket monterat :P 

Av villajosefsson - 11 mars 2015 22:01

Vi var i huset en sväng igår morse och pratade med plattsättaren. Vi blev positivt överraskade när vi såg att byggdörren vid groventrén hade ersatts av den dörr vi valt:


Från insidan


Från utsidan


Förmodligen börjar de lägga klinkers därinne redan i nästa vecka. Nu börjar allt kännas väldigt verkligt! Om 2,5 månad flyttar vi in!


/S

Av villajosefsson - 8 mars 2015 15:00

Denna helgen är det panelsättning i vardagsrummet som gäller. Åtminstone för T, själv är jag hemma med stämbandsinflammation och kurerar mig.



/S

Av villajosefsson - 1 mars 2015 19:05

Åkte ut till huset en sväng idag för att göra några husval. När det kommer till golv så har det till slut stått mellan dessa två, vi ville se dem i dagsljus i huset med den vita liggande panelen: Jag har lutat mest åt det mörka golvet, och T åt det ljusare. Men efter att ha sett det idag bestämde vi oss båda för det mörka. Eftersom det ljusa golvet är lite mer lantligt, och den liggande panelen också känns lantlig, så blir vi lite begränsade när det kommer till våra inredningsval. Med det mörka golvet passar fler stilar. Vi kommer att ha detta golv i hela huset, förutom i vårt sovrum där vi ska ha heltäckningsmatta, och badrummen, tvättstugan och början på hallen där vi ska ha klinkers.



Fönsterbrädorna har kommit, och jag la en mot sovrumsfönstret i gästrummet. Blev jättefint tyckte jag! djupare än jag hade tänkt mig, 20 cm. Bra med plats för stora krukor och lampor! :)



Vi kikade även på heltäckningsmatta i sovrummet. Vi har kikat på en grå tidigare, men den kändes för mörk, och vi vill inte ha helvit, både av praktiska skäl och för att det blir för mycket vitt med vitt golv, vita möbler och väggar.



T är helt säker på att han vill ha denna, men jag har inte bestämt mig än. Jag har väldigt svårt för färgen beige och denna kändes för beige. Svårt att visualisera hur det kommer se ut med vita väggar och möbler till.. Blir att tänka vidare, men vi har i alla fall fattat ETT beslut idag!


/S

Presentation


Följ vår resa från tomtköp till färdigt hus :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andra bygg/inredningsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards